دوربین مداربسته، مدارس هوشمند

سیستم های نظارت تصویری

دوربین مداربسته، مدارس هوشمند

سیستم های نظارت تصویری

  • ۰
  • ۰

دوربین‌های مداربسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی را می توانند داشته باشند. این دوربین‌ها می‌توانند دوربین‌های ویدئویی یا دوربین‌های دیجیتال باشند. همانطور که میدانید شخصی به نام والتر بروش مخترع دوربین مداربسته بود.

دوربین مداربسته شبکه (IP INFINITY)

استفاده از دوربین های شبکه به علت کیفیت، ویژگی ها و قیمت های پایین، در بین مصرف کنندگان در حال رواج است. کاربران معمولی سنتی دوربین های شبکه، شرکت هایی هستند که برای نصب و تعمیر و نگهداری تخصص دارند. همچنین روش DIY برای تنظیم دوربین ها بیشتر استفاده می شود. 


در واقع تعداد بسیار زیادی یعنی هزاران مدل از دوربین های شبکه در حال استفاده است. اینکه بتوان دستورالعمل کاربردی برای هر مدل ارائه داد غیرممکن است. در این مقاله مدل (IP66323) مطرح می شود.  مراحل نصب نیز برای تعداد زیادی از دوربین های شبکه هم مشابه دوربین هایی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. 

به طور متوسط مصرف کننده این را می داند که ONVIF یک استاندارد بین المللی است نکته مهم این است که دوربین سازگار با ONVIF حداکثر سازگاری و قابلیت همکاری با بسیاری از نرم افزار و سخت افزارهای موجود در بازار را پشتیبانی میکند. به طور کلی دوربین های سازگار با ONVIF دارای ویژگی های بیشتری و کیفیت بهتر نسبت به دوربین های سنتی غیر ONVIF هستند.


فرض ما بر این است که شما دارای دانش کافی کامپیوتر و شبکه هستید. 


تنظیمات شبکه

دوربین های شبکه با دوربین های وب و دوربین های مدار بسته آنالوگ متفاوتند. کامپوننت های وب با کابل های USB به کامپیوتر متصل می شوند. آنالوگ دوربین های مدار بسته به کابل های کواکسیال متصل می شوند. دوربین های شبکه به منظور دستیابی به یک شبکه متصل می شوند همانطور که کامپیوترها به شبکه ها متصل می شوند. هر دوربین شبکه در واقع کامپیوتری با پردازنده و حافظه مربوط به خود است. 


دوربین شبکه را به شبکه محلی خود وصل کنید. شبکه محلی یا همان LAN معمولا شبکه خانگی یک مصرف کننده است. یک کابل اترنت (کابل INIFINITY Cat 5) را به سوکت اترنت دوربین شبکه وصل کنید، سپس انتهای دیگر را به روتر متصل کنید (دروازه INIFINITY. یا دروازه دسترسی)


اگر این دوربین شبکه Wi-Fi ندارد، این ممکن است تنها گام مورد نیاز برای پیکربندی شبکه باشد.

آدرس IP دوربین را پیدا کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

برای پیدا کردن دوربین از یک برنامه ابزار از فروشنده دوربین استفاده کنید. لطفا مطمئن شوید پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) در حال حاضر برای اطمینان از اینکه دوربین شبکه یک آدرس IP مناسب از روتر را دریافت می کند استفاده می شود.


از نرم افزار IPCSearch برای دوربین شبکه عمومی که به صورت شکل زیر است برای پیدا کردن آی پی تحت شبکه استفاده میکنیم، همچنین برای انتخاب مناسب سوئیچ شبکه برای دوربین مداربسته تحت شبکه میتوانید مقاله آموزشی مربوطه را مطالعه نماید.


نصب دوربین مداربسته 

گروه فرابین سیستم جهت ارائه خدمات و گارانتی دوربین مداربسته به صورت حرفه ای و بسته به شرایط شما بهترین پک دوربین مداربسته را فراهم می کند. این گروه تعمیرات دوربین مداربسته را به صورت تخصصی در سطح تهران انجام می دهد. این گروه خدمات دوربین مداربسته در تهران انجام می دهد و نصب دوربین مداربسته و  پشتیبانی حرفه ای به شما می دهد. 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی