دوربین مداربسته، مدارس هوشمند

سیستم های نظارت تصویری

دوربین مداربسته، مدارس هوشمند

سیستم های نظارت تصویری

  • ۰
  • ۰

 طراحی و پیاده سازی زیرساخت شبکه


استفاده از شبکه های کامپیوتری در سالهای اخیر رشدی فزاینده داشته و به موازات آن سازمان ها اقدام به برپا سازی شبکه نموده اند . برپا سازی هر شبکه کامپیوتری تابع مجموعه سیاست هایی است که با استناد به آن در ابتدا طراحی منطقی شبکه و در ادامه طراحی فیزیکی، انجام خواهد شد.

همچنین بایستی طراحی و پیاده سازی آنها مطابق با نیازهای سازمان و اهداف بلند مدت آن و همچنین کاهش هزینه های بهینه سازی و پیاده سازی مجدد آن انجام پذیرد.

• مشاوره، طراحی و پیاده سازی زیرساخت های شبکه بر اساس معماری لایه ایnetwork cabling

• پیاده سازی شبکه بر اسا س تجهیزات CISCO 

• سوئیچینگ و پیکر بندی تجهیزات

• Vlaning شبکه

• طراحی و پیاده سازی شبکه های LAN,WAN

• نصب و راه اندازی شبکه های بیسیم (Wireless )

• طراحی و پیاده سازی لینک های دید مستقیم (P2P & P2M)

• ایجاد نود های جدید در شبکه

• بررسی و بهبود ساختار شبکه و ارائه ی راهکارهای بهینه سازی

• نصب و راه اندازی سرور

• نصب و راه اندازی انتی ویروس های تحت شبکه

• ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی

• نگهداری سخت‌افزارها و تجهیزات شبکه

• توسعه و راه اندازی تجهیزات شبکه

• به روز رسانی شبکه از نظر سخت افزاری و نرم افزار

• بررسی وضعیت و توسعه شبکه از نقطه نظر ارتباط با اینترنت


زیرساخت شبکه شامل چه مواردی است؟

رهیاب (روتر)

رهیاب‌ها یا روترها، از طریق ارسال و به جریان انداختن ترافیک، دستگاه‌ها و شبکه‌ها را به هم متصل می‌کنند. بدین ترتیب، ترافیک از یک نقطه در شبکه به نقطه‌ی دیگر جریان پیدا می‌کند؛ اینترنت، یکی از این شبکه‌هاست.


سوییچ

سوییچ‌ها، از طریق ارسال ترافیک، دستگاه‌ها را به یک شبکه متصل می‌کنند. به عنوان مثال، کامپیوترهای مستقر در یک دفتر کار اداری، به سوییچ‌ها متصل می‌شوند و یک شبکه‌ی محلی یا LAN می‌سازند.


هاب

هاب، یک نوع ساده از سوییچ است که تمام حجم ترافیک را به تمام دستگاه‌های متصل ارسال می‌کند.


پل رابط (بریج)

پل‌های رابط یا بریج‌های شبکه، از چندین شبکه یک شبکه‌ی واحد می‌سازند.


درگاه

دستگاه‌هایی که یک واسط میان انواع مختلف شبکه‌ها فراهم می‌آورند، با عنوان درگاه شناخته می‌شوند. درگاه‌ها، اساساً میان انواع مختلف سیگنال‌ها و یا پروتکل‌ها ارتباط برقرار می‌کند.


پروکسی

پروکسی‌ها دستگاه‌هایی هستند که از جانب کاربران، درخواست ارسال می‌کنند. و غالباً با هدف نظارت، فیلترسازی و کنترل ترافیک ورودی به یک شبکه‌ی همکار مورد استفاده قرار می‌گیرند.


سرور

سرور، یک کامپیوتر است که برای کامپیوترهای دیگر، خدمات ارائه می‌کند. به عنوان مثال، یک سرور وب، تمهیدات لازم برای دسترسی به صفحات وب را برای دستگاه‌های کاربر فراهم می‌کند.


تعدیل گر بار

تعدیل گر بار، ابزاری است که بار کاری را میان سرورها توزیع می‌کند تا خدمات، در جهت افقی مقیاس بندی شوند.


پروکسی معکوس

پروکسی معکوس، یک سرویس است که از منظر کاربران، یک سرور محسوب می‌شود و در حقیقت، درخواست‌ها را به سرورها ارسال می‌کند. یک پروکسی معکوس می‌تواند کارکردهای مختلفی نظیر تعدیل بار، رمزگذاری و تأمین امنیت داشته باشد.


اترنت

اترنت، یک خانواده از استانداردهای مخصوص به شبکه سازی است که شامل فناوری‌های کابل و ابزارهای محاسبه‌ی سازگار، سوییچ، هاب و روتر می‌شود.


نقطۀ دسترسی وایرلس

نقطۀ دسترسی وایرلس، در حقیقت یک سخت‌افزار است که به دستگاه‌های وایرلس امکان می‌دهد که به یک شبکه‌ی باسیم وصل شوند. و معمولاً برای تأمین سرویس وای-فای کاربرد دارد.


فیبر نوری

فیبرهای نوری، کابل‌هایی با ظرفیت بالا هستند که با هدف ایجاد شبکه‌های مثل، مثل ستون‌های اینترنت، شبکه‌های جهانی، شبکه‌های حوزۀ گسترده، شبکه‌های سطح کلان شهر و شبکه‌های سطح کمپ کاربرد دارند. به‌علاوه، در نقاط انتهایی شبکه‌ها نیز از فیبر نوری استفاده شده است.


تکرارگر

تکرارگر، دستگاهی ـست که یک سیگنال را دریافت کرده و آن را دوباره ارسال می‌کند. و غالباً برای انتقال داده ها به فواصل دور کاربرد دارد.


آمپلیفایر نوری

آمپلیفایر نوری، به مثابه ابزار تکرار کننده برای فیبرهای نوری عمل میکند. و قدرت یک سیگنال نوری را مستقیماً و بدون تبدیل آن به سیگنال الکتریکی، افزایش میدهد.


اینترکانکت

اینترکانکت، ابزاری ـست که شبکه ها را به یکدیگر متصل میکند تا با هم تبادل ترافیک داشته باشند.


فایروال

فایروال، ترافیک شبکه را بر مبنای مجموعه ای از قوانین و مقررات کنترل میکند و یک ابزار اساسی و بنیادین برای امنیت شبکه است.


سیستم شناسایی تهاجم

سیستم های شناسایی تهاجم یا ورود غیرمجاز، سرویس هایی هستند که ترافیک شبکه را با هدف شناسایی فعالیت های غیرمجاز یا موارد نقض قوانین نظارت میکنند.


سیستم جلوگیری از تهاجم

سیستم های جلوگیری از تهاجم، سرویس هایی هستند که ترافیک شبکه را با هدف شناسایی و جلوگیری از بهره برداری های آسیب رسان نظارت میکند.


مدیریت دسترسی و احراز هویت

مرکز مدیریت دسترسی و احراز هویت، یک پلت فرم برای مدیریت فرآیند احراز هویت و اعطای دسترسی است.


مدیریت کلید

مرکز مدیریت کلید، ابزاری برای مدیریت کلیدهای رمزگذاری است.


صدور تأییدیه

مراکز صدور تأییدیه، سرویس هایی هستند که تأییدیه هایی برای توصیف سازمان ها و کلیدهای رمزگذاری عمومی آنها صادر میکنند. و یکی از اجزای اساسی زیرساخت های شبکه برای رمزگذاری به شمار می آیند.


DNS (سیستم نام دامنه)

سیستم نام دامنه یا DNS، یک سیستم گسترده ی جهانی برای ترجمه یا بازگردانی نام های دامنه به آدرس IP است.


DHCP (پروتکل پیکربندی هاست دینامیک)

پروتکل پیکربندی هاست دینامیک یا DHCP یک سرویس است که بطور اتوماتیک، آدرس های IP خاصی را برای دستگاه ها تعیین میکند.


SMTP (پروتکل انتقال پیام ساده)

پروتکل انتقال پیام ساده یا SMTP، یک نوع سرویس است که پیام الکترونیکی ارسال میکند.


VoIP (فناوری ارتباط صوتی از طریق پروتکل اینترنت)

این ابزار، فناوری ارتباط صوتی از طریق پروتکل اینترنت است. به عنوان مثال، نرم افزارهایی که به شما امکان میدهند تا با استفاده از اتصال اینترنت، تماس تلفنی با مقصد راه دور برقرار کنید، در این گروه قرار میگیرند.


VPN (شبکه ی شخصی مجازی)

شبکه ی شخصی مجازی یا VPN، یک سرویس کارآمد برای دستیابی به اتصال ایمن به یک شبکه ی شخصی از طریق یک شبکه ی غیرقابل اعتماد است. به عنوان مثال، نرم افزارهای VPN به یک کارمند امکان میدهند که از خانه، به شبکه ی محلی اداره ی خود متصل شود.


شبکه ی انتقال محتوا

شبکه های انتقال محتوا، سرویس هایی هستند که به ناشران امکان میدهند که از یک مرکز داده ی نزدیک به کاربر، برای ایشان محتوای تصویری یا ویدئویی ارسال کنند؛ و بدین ترتیب، در صرف زمان صرفه جویی نمایند.


رایانش مرزی

رایانش مرزی، یک سرویس است که به شما امکان می دهد در موقعیت های جغرافیایی مختلف، به قصد دستیابی به مقیاس های مشخص به محاسبه و رایانش بپردازید؛ و از طریق پردازش داده هایی که به لحاظ جغرافیایی به کاربران و یا منبع داده نزدیکتر هستند، محاسبات و رایانش مؤثرتر و کارآمدتری را اجرا کنید.


سیستم مدیریت شبکه

سیستم مدیریت شبکه، متشکل از ابزارهایی برای اجرا، مدیریت و توسعه ی دستگاه ها و ابزارهای شبکه است.

  • ۹۸/۰۲/۲۸
  • baran barani

نظرات (۱)

سلام دوست عزیز. اگه دوست داشتید برای کسب و کارتان یا برای وبلاگی که درست کردید تصاویر و ویدوی تبلیغاتی خوشگل درست کنید....

فایل های لایه باز و آماده رو میتونید از وب سایت ما به راحتی و به صورت رایگان دانلود کنید.

www.videopic.ir


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی